fredag 22 augusti 2008

22/8

Oj, lång dag.
Musik, idrott och nåt grundämne i skolan. Fick även välja profilen och veta slöjd/hk-grupperna.
Kom med alla mina bästisar, haha !
Efter skolan drog jag hem, började fixa lite bokhylls-hyllor (?), dom ska bli vita. Because I really really need a new bokhylla in my little room.
Läste lite Harry Potter & lagade mat efter det. Jag är så jäkla grym på det, hälla på sås & lägga i fisken. Jag känner mig riktigt duktig, snart säger det väl VIPS och så är jag mattant.
Sen snackade jag lite med Kammila och vi bestämde att jag skulle ta bussen ut till henne. Så jag vandrade ner till busshållplatsen vid Gunillaparken nivet? Och den very snälla busstjejen lät mig åka gratis in till stan ! Synd bara att jag skulle åka vidare med Brogårdsbussen sen. Jaja, jag är ju rik..
Kom dit och käkade lite god prinsesstårta, och kollade på gamla foton. Riktigt mysigt!
Sen bestämde vi oss för att gå ut och gå lite, så vi traskade ut till en gosig liten lekplats, och sen vidare till Netto, som för övrigt stängde förvånande tidigt! Så där var det stängt, då fick vi ju gå upp till OKQ8 istället, och gissa vad?
Vi ville köpa kanelbullar, och vi fick dom helt gratis!
ÄKTA GRATISDAG !
Yup, vi fortsatte gå lite till och sen tog jag tiobussen in till ö-skans, bussar till sjukhuset måste ju gå hela tiden tänkte jag. Himla synd då att sista gick drygt 5 minuter innan jag kom fram. Himla tajming säger jag bara! Så det blev ju att gå hela vägen hem från ö-skans, två promenader på en dag. Om jag inte passar mig börjar jag väl träna snart också !

Jaja, iallafall, tack alla som har förgyllt denna dagen .
Från vårt lag som vann i fotboll på gympan, till dig Kammila som är underbar!
Over and out/ Majse

Inga kommentarer: